13 Şubat 2014 Perşembe

Yaylayolu-Eğrigöz-Emet turu

12 şubat 2014 çarşamba

Haritalar oluşturmak veya arama anda 80 milyon MapMyRide

Daha önceden baktığımız hava durumu raporları bu günün çok güzel geçeceğini tahmin ediyordu.Ali ile fırsattan istifade edip ,daha önceden gittiğim Eğrigöz kasabası üzerinden Emet e ulaşıp, daha sonrasında Çavdarhisar yol ayrımından Çavdarhisar yoluna dönüp  Kayı göleti ne ulaşıp sonrasında  Üyecek- Ovacık arasındaki muhteşem orman yolunu kullanıp Tavşanlı ya dönmeyi planladık.Diğer arkadaşların mesaisi olduğu için bize katılamadılar.En kısa zamanda bu zorlu parkuru hep beraber yapabilmek temennisi ile turumuza başlayalım

Saat 8 de Ali nin evinin önündeydim ,Ali eldivenlerini unutmuş hemen onları alıp,geldi saat 8 15 gibi yola çıktık .İlk hedefimiz Dereli kaplıcaları,iki yoldan gidebiliriz birincisi Tepecik üzerinden diğeri Derecik-Gölcük üzerinden biz ikinci tercihi kullanıyoruz çünkü diğer yol hayli hareketli oluyor ve emniyet şeridi neredeyse yok denecek kadar dar

Sabah serinliğinde Derecik köyüne doğru ilerlemeye başladık

Derecik levhası önünde ilk pozumuzu veriyoruz,henüz  terlemeye başlamadık, birazdan striptize başlarız

Derecik-Gölcük arsındaki toprak yola sapıyoruz,Ali kıyafet değişimine başlıyor ,hava az da olsa ısındığı için sabahleyin serin hava için giydiğimiz kıyaferler fazla gelmeye başlıyor.Arka planda Tavşanlı.Üzerini gri bir duman kaplamış,yarım saat önce biz de o havadan soluyorduk,şimdiki hava ise tertemiz

Yolun  bozuk olması sebebiyle hoplaya zıplaya devam ediyoruz,bir taraftan da dağ  bisikletine geçmelimiyiz muhabbeti yapıyoruz.

Gölcük köyü nü geçip Emet yoluna çıkıyoruz

Emirler ve Opanözü köylerini geçip Dereli yol ayrımından Dereli ye dönüyoruz

Yol çok bozuk,geçici çözümlerle adam etmeye çalışıyorlar bu yolu,ne zaman geçsek bozuk.Sorumluların kulaklarını çınlatıyoruz

Dereli kaplıcalarına kadar, 25 km boyunca 865 rakımdan 500 rakıma indik

Tatil yerleşimlerinin çoğunda olduğu gibi burada da bir keşmekeşlik hakim

Yaylayolu yoluna dönüyoruz,birazdan tırmanışa başlayacağız,arka planda görülen dağı aşıp Eğrigöz kasabasına ulaşacağız.
580 rakımdan 1000 mt ye çıkacağız

Köprüyü geçtikten sonra eğim hemen kendini belli etmeye başlıyor

Tırmandıkça arkamızda kalan manzara daha da güzelleşiyor,işte bu bisiklet keyfi her metreye hissederek geziyorsunuz

Karşıda Dereli köyü,köpekler bu kadar mesafeden bile bize havlıyorlar,ne burun varmış arkadaş

Ali devamlı bisiklete binemese bile buraya kadarki performansı takdire şayan,arka planda geldiğimiz yollar

Hareketli saatler yaşanmış gibi sanki ?

Ali yavaş tempo ile birer birer eritiyor kilometreleri

Yaylayolu köyünü görüyoruz nihayet,buraya kadar asfalt olan yol oradan sonra toprak yola dönüşecek ve ormanı yararak Eğrigöz e ulaşacağız

Yaşlı bir teyze tarla çapalamak ile meşgul

Ali zaman zaman fotoğraf  molası veriyor bu arada azda olsa soluklanıyor

Köyün girişindeyiz,köy çok bakımsız evlerin bir kısmı bakımsızlıktan yıkılacak hale gelmiş

Köyde bakkal olup olmadığını soruyoruz ,Ali ayran alalım diyor,maalesef bakkalın olmadığını öğreniyoruz.Sabahleyin hafif bir kahvaltı yaptık ikimizde fakat burada enerjimizin yavaş yavaş tükendiğini hissediyoruz ve yanımıza enerji verecek bir şeyler almadığımıza pişman oluyoruz.Siz siz olun, yol, ister uzun ister kısa olsun yanınıza mutlaka atıştırmalık  yiyecekler alın.

hindiler etrafımızda şişinip durdular

İstanbul plakalı bir araç yanımızda bulunan köy sakinine yol soruyor,ön camda 3 adet gps cihazı yan koltukta oturan kişinin kucağında Lap-top var ,anlam veremiyoruz

İsmi Kahraman,köyde hayvancılık ve orman kesimiyle geçimini sağlıyormuş.

Köyden çıkıp ormana yol alırken  yaşlı bir köylüye rastlıyoruz

Çeşme bol ,su sıkıntısı çekmiyoruz ama karnımız çok acıktı ve her geçen km enerjimiz tükeniyor

Bir mola anı,Ali kendini yeşil çimenlerin üzerine bırakıyor

Tırmandıkça daha fazla detay görmeye başlıyoruz,karşımızda Uludağ bütün ihtişamıyla selamlıyor bizi

Ali getirdiği hazır çorbayı içmeyi teklif ediyor en yüksek noktadan inişe geçtiğimiz anlarda hazır ısıtma kitinin içine ambalajlı hazır çorbaları  atıyor,yaklaşık 10 dk sonra çorbalarımız sıcak bir vaziyette hazır olacak

Aşağıdaki yollardan geçeceğiz,tepenin arkası Eğrigöz

Çorbalarımız hazır,uçurumun kenarına kıvrılıp afiyetle ezogelin çorbalarımızı içiyoruz

Zaman zaman yükseklerden akan suların sebep olduğu çamurlu, kısa bölgelerden geçiyoruz

Eğrigöz kasabasındayız

Eğrigöz kalesi çok tahrip olmuş varlığıyla yokluğu belli değil

Köy meydanı

Oyalanmadan ayrılıyoruz

Koyun otlatan bir köylü

Emet in girişinde zorlu bir rampa ile karşılaşıyoruz,bu rampa etlerimizi kemiklerimizden sıyırıyor
zaten enerjimizin son kırıntılarını kullanıyoruz bir de buna susuzluğu ekliyoruz.Yol boyunca çeşme bol fakat kurak geçen mevsim nedeniyle çoğu akmıyor.Üstüne bir de rampa çıkıyoruz,bir hayli zorlanıyoruz

Yine bir mola anı Ali yatay vaziyette, canımız hiç gitmek istemiyor fakat zamanı doğru kullanmak zorundayız

Emet göründü fakat biz ilerledikçe O bizden kaçıyor gibi geliyor

Susuzluk ve açlık had safhada

Meşhur Emet pidesinden yiyelim diyoruz her zaman gittiğimiz pideciye gidiyoruz orada sadece peynirli pide yapılıyor ama ne pide ;
peynir hakiki köy peyniri, fırında ve çıktıktan sonra  hakiki köy tereyağıyla yağlanıyor.Ben pideleri söyleyip dışarı çıkıyorum dükkan oldukça küçük ve iki masa da dolu
Ali kıymalı pide yemek istediği için ,ustaya pideleri fırına atıp atmadıklarını sorup henüz atmadık cevabını alınca da pideleri iptal ettiriyoruz.Lokantaya gidiyoruz ,keyifli bir yemeğin arkasından normal hale dönüyoruz Allahım kimseyi açlıkla terbiye etmesin

Geçen sene  Ömer Hocam  ile Emet e yaptığımız turdan bir kare

Emet toki leri

Daha önceki gelişlerimizde pide yedikten sonra bu rampalar çok zorlu geliyordu bu sefer o kadar da zor gelmiyor,acaba yediklerimiz pide kadar ağır gelmediği için mi diye değerlendirmeler yapıyoruz

Kesilen ağaçlar geniş bir alanda sevkiyatlarını bekliyorlar

Su molası veriyoruz ,çaktırmadan da soluklanıyoruz

Sabahki tur planımıza göre buradan sağ tarafa ayrılıp yolumuza oradan devem edecektik fakat tur zamanından 1,5 saat gerideyiz, bu zaman kaybı sebebiyle rotamızı değiştirip diğer yola göre daha kolay olan
normal Emet-Tavşanlı yolunu kullanacağız

Ali nin Emet ten aldığı portakal ve elmaları rüzgardan korunmak için köy durağına oturup yiyoruz.Ali portakalları çok beğeniyor, bu sene böyle portakal yememiştim keşke daha çok alsaymışım diyor

İçi bize ,dışı haşerata
Ali nin karnı doydu ,portakalları yedi ,suyu da var neşesi yerine geliyor

Bu rampayı da çıktıktan sonra inişe geçiyoruz

Gün batarken son karemi alıyorum çünkü bu fotoğraftan sonra makinenin şarjı bitiyor,son 20 km yi karanlıkta gidiyoruz,araçların bazıları uzun farlarını söndürme zahmetine katlanmadılar buradan onları saygıyla anmadan geçemeyeceğim.Sabah geçtiğimiz gölcük köyüne Ömer Hocam bizi karşılamaya geliyor ve son 6 km yi tur değerlendirmesi yaparak bitiriyoruz.
Çok yorulduğumuz bir tur oldu ,hesapladığımız zamandan fazla bir süre de turu bitirdik ,bu seferlik de böyle olsun her zaman evdeki hesap çarşıya uymuyor,önemli olan kazasız belasız turu bitirmekti
Bu mevsimde güzel bir havada görmediğimiz yerleri ve insanları gördük,onların yaşam biçimleri hakkında fikir sahibi olduk ,temiz hava ve bol oksijen aldık,bisiklet sayesinde keyifli bir gün daha geçirdik,sonraki turlarda buluşmak üzere ,vakit ayırıp bize katıldığınız için teşekkürler...